Pltníky 2, 036 01 Martin

+421 917 22 88 29 info@fit-zona.com

BOSU® Zdravý chrbát / Tehotné

pomáha

  • pri bolestiach a problémoch s chrbticou ( i chronické problémy )
  • umelcom, tanečníkom, športovcom, počítačovým operátorom a ľuďom so sedavým zamestnaním
  • pri obmedzení kĺbovej pohyblivosti
  • pri syndróme pracovného preťaženia - strese
  • pri prenatálnej a postnatálnej starostlivosti
  • pri nadváhe ( uchráni kĺby pred preťažením a spevní svaly )
  • pri napäťových zraneniach ( napr. výrony )
  • pri prevencii osteoporózy, osteopénie
  • v období menopauzy
  • pri prevencii bolestí krku a ramien
  • dopĺňa iné športy, napr. beh, plávanie, chôdzu, golf, lyžovanie, tenis, cyklistiku,...
  • odporúča sa pri pokračovaní po rehabilitačnej liečbe
  • pri problémoch s chodidlom, footwork
  • v prípade prevencie alebo liečenia inkontinencie
  • pri syndróme panvového dna
  • čiastočná pomoc pri problémoch s otehotnením

Najzákladnešjou podmienkou je duševné sústredenie, čiže aktívne zapájanie mozgu pri práci so svalmi. Zapojením tela i mysle dosiahneme efektívne, účinné a vyvážené cvičenie.

Zásady 

  • KONCENTRÁCIA - správne duševné naladenie na cvičenie, všetky svoje myšlienky sústredíme na vnímanie svojho tela a prácu svalov
  • DÝCHANIE - naučiť sa správne plynule, pomaly dýchať, čo oživí náš organizmus a dodá mu energiu
  • CENTRUM - powerhouse, je to hlavný zdroj pohybu v centre, vo svaloch, ktoré tvoria oporu pre chrbticu, vnútorné orgány a správne držanie tela
  • KONTROLA - aby cvičenie bolo účinné, je potrebné vykonávať pohyb presne, plynulo, uvoľnene a kontrolovať každý pohyb svalu
  • PRECÍZNOSŤ - presné a dokonalé vykonávanie pohybu, každý pohyb má svoj zmysel, ktorý musíte poznať, aby ste pocítili pozitívny účinok na svojom tele
  • PLYNULOSŤ - pohyb je od prírody plynulý, preto i pri tomto cvičení je dôležitá plynulosť jednotlivých pohybov i plynulosť postupnosti cvikov, čo prináša rovnováhu, kontrolu, koordináciu, ktoré pripravia vaše telo na neľahké podmienky každodenného života
  • IZOLÁCIA - naučiť sa izolované pohyby, preto začíname malými pohybmi, ktoré postupne rozvíjame
  • RUTINA - naučiť sa vykonávať pohyby automaticky a vedieť sa sústrediť na detaily pohybu a cvičiť do konca života

Metóda Pilates a tehotenstvo

Tehotenstvo je veľmi intenzívne obdobie v živote každej ženy. Vo Vašom tele nastávajú vplyvom hormónov rôzne zmeny, ktoré vedú k vytvoreniu podmienok k zdravému vývoju plodu a narodeniu dieťaťa. Tieto zmeny zároveň vyvolávajú vo väčšej či menšej miere problémy, ktoré pre Vás znamenajú určitý dyskomfort. Aj v tehotenstve platí, že prirodzená pohybová aktivita je zdraviu prospešná. Získate lepšiu kontrolu nad vlastným telom, naučíte sa eliminovať možné problémy a po pôrode sa rýchlejšie vrátite do pôvodnej kondície. Naviac pohyb pozitívne vplýva na imunitný systém.

Účelom cvičenia je :

  • udržať organizmus v optimálnom zdravotnom stave, v dobrej telesnej i psychickej kondícii
  • zabrániť zmenám na Vašom organizme pred i po pôrode
  • posilniť svaly pánvového dna, aby ste ich dokázali lepšie ovládať
  • správne držanie tela a správny sklon pánvy
  • zlepšenie krvného obehu a zamedzenie tvorby krčových žíl
  • odstránenie bolestí chrbta
  • zmiernenie dýchavičnosti